Veelgestelde vragen over kluizen en opbergmiddelen

Staat het antwoord op jouw vraag over kluizen en opbergmiddelen nog niet op deze pagina?

Stel jouw vraag dan via het contactformulier op onze pagina 'Vraag en Antwoord' of stuur ons een mail.

Heb je liever directer en/of informeler contact?
Dan kun je ons bellen of een chat starten via WhatsApp:
WhatsApp contact met Javena

Handleidingen

Ik ben de handleiding van mijn kluis kwijt. Kan ik een nieuwe krijgen?
Wij beschikken over alle beschikbare handleidingen van de kluizen. Indien de handleiding die u zoekt niet op onze 'handleidingen-pagina' staat, neem dan contact met ons op zodat wij u deze kunnen toesturen.


Sleutelslot

Mijn kluis heeft een sleutelslot. Heeft u een aantal tips voor het gebruik hiervan?
Bij het gebruik van een kluis met een sleutelslot zijn onderstaande aandachtspunten belangrijk:
-   Bewaar de kluissleutels op een veilige plek weg van uw kluis.
-   Bewaar nooit één of meerdere reservesleutels in uw kluis. Mocht u een kluissleutel kwijtraken, dan heeft u altijd nog toegang tot uw reservesleutel(s).
-   Het is belangrijk dat u altijd de beschikking heeft over minimaal twee kluissleutels. Mocht u één kluissleutel kwijtraken, laat dan zo snel mogelijk een reservesleutel bijmaken.
-   Indien één kluissleutel kwijt is, is het altijd te overwegen om het gehele sleutelslot te vervangen door een nieuwe. U weet namelijk nooit wie de kwijtgeraakte sleutel in handen heeft.

Ik ben één van de kluissleutels kwijt. Kan ik een extra sleutel krijgen?
In veel gevallen kunnen we een extra sleutel bijmaken. Hiervoor hebben wij wel de originele sleutel nodig. Neem contact met ons op via onze contactpagina.

Ik ben alle kluissleutels kwijt. Wat nu?
Uit veiligheidsoverwegingen houden wij geen overzichten van uitgegeven kluissleutels bij. Daarom kunnen wij zonder origineel geen sleutels bijmaken. Onze servicemedewerkers kunnen de kluis voor u openen. Neem hiervoor contact met ons op.


Elektronisch slot

Mijn kluis heeft een elektronisch slot, maar na het intoetsen van de code gaat deze niet open.
Het kan zijn dat u een foutieve code intoetst. Ga goed bij uzelf na welke code de juiste kan zijn en probeer het opnieuw. Sommige elektronische sloten hebben een gebruikerscode en een mastercode. Probeer de kluis te openen met de mastercode.

Mijn kluis heeft een elektronisch slot, ik weet zeker dat de code juist is, maar de kluis gaat niet open.
Het kan zijn dat de batterijspanning te laag is. Dit kan voorkomen bij goedkope batterijen of wanneer de batterij bijna leeg is. Vervang de batterijen en maak hierbij alleen gebruik van A-merken.

Mijn kluis met elektronisch slot reageert niet meer.
De batterij is leeg of heeft gelekt. Plaats nieuwe batterijen en lever de oude batterijen op een milieuvriendelijke manier in bij winkels of supermarkten.

Mijn JUWEL kluis met elektronisch slot gaat niet meer open of dicht.
De deur is niet helemaal goed aangeduwd bij de laatste afsluiting. Hanteer de volgende procedure:
(ON)+17+(E) nogmaals (ON)+17+(E) Toets vervolgens (ON)+UW CODE+(E).
De schoten zijn nu opnieuw gekalibreerd. Test een paar keer met open deur alvorens uw kluis af te sluiten.

Ik probeer mijn kluis te sluiten via het elektronische slot, maar de kluis gaat weer open.
Het lijkt erop dat de schoten opnieuw moeten worden afgesteld. Neem contact met ons op.

Hoe kan ik de code van mijn kluis wijzigen?
In de gebruiksaanwijzing, welke bij de kluis is afgeleverd, staat omschreven hoe u de code kunt wijzigen. Indien u niet meer over de gebruiksaanwijzing beschikt, kunt u deze bij ons opvragen.

Heeft u tips voor het instellen van de code van mijn kluis?
Bij de meeste elektronische sloten dient u een code van 6 of 8 cijfers in te stellen. Daarnaast raden wij aan geen persoonlijke data te gebruiken zoals uw geboortedatum of telefoonnummer. Verander altijd de vooraf ingestelde fabriekscode bij ingebruikname van de kluis.

Na het wijzigen van de code, krijg ik de kluis niet meer geopend.
Probeer de kluis te openen met de oude code. Werkt de oude code nog? Programmeer de nieuwe code nog eens.
Werkt de oude code ook niet meer? Neem dan contact met ons op.


Verankering van de kluis

Bij de kluis wordt verankeringsmateriaal geleverd. Waarom moet ik de kluis verankeren?
Bij kluizen onder de 1.000 kg raden wij altijd aan deze te (laten) verankeren. Indien een kluis niet verankerd is, bestaat altijd de kans dat een inbreker de kluis meeneemt zodat hij de kluis op zijn gemak kan openen. Bovendien eisen veel verzekeraars dat een kluis op een deugdelijke manier verankerd is.

Hoe moet mijn kluis verankerd worden?
Het verankeren van een kluis moet op een correcte wijze worden uitgevoerd. Wij raden daarom altijd aan om voor de verankering van uw kluis de hulp van een specialist in te schakelen. Er zijn namelijk verschillende manieren waarop de kluis verankerd kan worden. De specialist kan u hierin adviseren.


Mijn vraag staat er niet bij

Ik heb een storing of probleem welke na het lezen van de handleiding en de veelgestelde vragen nog niet verholpen is. Kunt u mij helpen?
U kunt contact met ons opnemen via onze contactpagina op de website. Wij proberen serviceaanvragen uiteraard z.s.m. te verwerken.

© 2014 - 2024 Javena | sitemap | rss